Listing 1 - 10 of 25 << page
of 3
>>
Sort by

Book
El lenguaje del turismo y de las relaciones públicas.
Authors: ---
ISBN: 9788471433015 847143301X Year: 1991 Publisher: Madrid Sociedad general española de libreria

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Periodical
Géo hors-série : La Chine
Authors: ---
ISSN: 02208245 Year: 1989 Volume: HS Publisher: Paris Prisma

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Il est le plus célèbre marin de la bande dessinée. Des mers du Sud aux Caraïbes, de l'Ethiopie à l'Asie centrale, ce pirate au grand coeur arpente le globe, en quête d'îles au trésor et de paradis perdus. Les journalistes de GEO sont partis sur les pas du héros d'Hugo Pratt. A Venise ou Bahia, en Irlande ou aux confins de la Sibérie, leurs reportages ont croisé le sillage du gentilhomme des mers, et des peuples qu'il a côtoyés, en proie aux drames du début du XXe siècle. L'univers fabuleux d'Hugo Pratt nous ramène ainsi aux origines de notre monde contemporain.


Book
Cultuur en macht. Over identiteit en conflict in een multiculturele wereld
Authors: ---
ISBN: 9052404887 9789052404882 Year: 1998 Publisher: Antwerpen Houtekiet


Periodical
Erfgoed van industrie en techniek : Vlaams-Nederlands tijdschrift voor industriecultuur
Author:
ISSN: 09273026 Year: 1992 Publisher: Delft

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Themanummer: Erfgoed van de oorlog jg. 19 nr. 1 Oorlog creërt erfgoed Lieux de mémoire en toerisme van oorlog en vrede Het provinciaal domein Raversijde Afhankelijk van de geschiedschrijving. De veranderende omgang met bunkers als lieux de mémoire Werken aan de verdediging Batterij de Halve Maan Verdedigingswerken van Amsterdam door de eeuwen heen Het ontstaan van de bunker De Antwerpse betonnen pantserforten


Book
Cultures : from observation to understanding : a workbook
Author:
ISBN: 9789033464553 9033464551 Year: 2007 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De auteur is professor Intercultural Business Communication aan de Universiteit van Antwerpen. Het eerste deel van dit werkboek ('Observe and understand') bevat een aantal zwart-wit foto's van situaties die typisch zijn voor bepaalde culturen of waarin cultuurverschillen een rol spelen. Daarna worden een aantal artikels en gebeurtenissen aangehaald waarbij cultuurverschillen ethische dilemma's veroorzaken. Deel twee van het boek ('Intercultural incidents an vignettes') bevat geografisch gegroepeerde beschrijvingen van complexere interculturele situaties, incidenten en misverstanden. De correcte antwoorden, digitale kleurenversies van de foto's en een docentenhandleiding staan op de bijgaande cd-rom.


Book
Op lawaai : jongeren en cultuur.


Book
Sprekende machines : de geschiedenis van de fonografie en van de muziekindustrie
Author:
ISBN: 9789033466083 9033466082 Year: 2007 Publisher: Leuven Acco


Book
Zuur-zoet : media en cultuur in de samenleving
Author:
ISBN: 903345663X 9789033456633 Year: 2004 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In 2003 verscheen het Manifest van een cultuurpopulist. In dat boek argumenteerde de auteur hoe sinds 2002 in Vlaanderen door een aantal boegbeelden van sociologen en cultuurtheoretici theorieën verwoord worden over de kwalijke impact van de massamedia, vooral dan van televisie. Het cultuurdebat wordt door deze sociologen en cultuurtheoretici gevoed aan de hand van theoretische begrippen als dé massamedia, hét middenveld en dé cultuur van het volk. Recent kwam ook de discussie over wat er moet gedaan worden tegen de verzuring van de maatschappij weer volop op de agenda te staan. ‘Cultuur’ was het eensluidend antwoord. Cultuur en kunst kunnen, volgens de enen, een tegengewicht bieden voor het groeiende onbehagen, een verzoeting, mits de sociale mix inzake Cultuur maar wordt gerealiseerd en het volk wordt opgevoed tot Culturele competentie. Anderen zijn dan weer van oordeel dat kunst een zogeheten vrijplaats moet zijn. In dit boek worden ook de reacties op het Manifest gevaloriseerd. Verder wordt commentaar gegeven bij sinds het Manifest gepubliceerde teksten over populisme, cultuurbonnen, multi- of interculturaliteit. In het slothoofdstuk worden de resultaten bekend gemaakt van twee survey-onderzoeken, uitgevoerd aan het Departement Communicatiewetenschappen (K.U.Leuven) in 2004 die, hopelijk, kunnen aantonen dat de relatie tussen de media, het middenveld, de verzuring in de maatschappij en het antwoord daarop van de cultuur wellicht complexer is dan de nogal simplistische theorie van vele sociologen en cultuurcritici.

Consumer behavior and culture : consequences for global marketing and advertising
Author:
ISBN: 0761926682 0761926690 9780761926696 Year: 2004 Publisher: Thousand Oaks (Cal.) Sage Publications

Listing 1 - 10 of 25 << page
of 3
>>
Sort by